mandag 20. oktober 2008

Det går fremover

Nå er jeg snart ferdig med den berømmelige dressen til Marion. Ett erme igjen så er det bare monteringen som gjenstår. Hurra.



Jeg ble så glad da det eldste barnebarnet mitt ville ha en genser. Jeg skal strikke denne fra Du store Alpakka. Den strikkes i garnet Mirasol. Det er kjempegodt å strikke av, veldig mykt. Og en annen fin ting, 3 kr av hvert nøste som selges går til et hjelpeprosjekt i Peru.
Jeg har allerede kommet godt i gang. Det er så deilig å bare strikke rett etter alle flettingen på dressen ovenfor.

Det mellomste barnebarnet mitt var litt mer beskjeden til å begynne med. Hun ønsket seg bare en lue og jeg regner med at det er fort gjort. Tror iallfall det. Har aldri strikket lue før, så hvem vet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jeg er så glad for at du snart er i mål med dressen til Marion. Den er jo bare så kjempe fin!!!
Så bra at du er godt i gang med genseren, også. Jentene dine blir så fine, altså:)
Ha en fin høstkveld!

Irene sa...

Å, den genseren var stilig! Kanskje min tenåring vil ha en slik en også!!