mandag 27. oktober 2008


Under en opprydding i kjelleren fant jeg noen gamle poteter med megalange groer og jeg tenkte, æsj, disse kaster jeg i komposten. Jeg bruker den ellers kun til å samle gress etter gressklippingen. På sensommeren oppdaget jeg til min store forbauselse noen lange potetris, men glemte så hele greia. I går var det så nydelig vær at jeg drev og puslet litt ute i hagen. Så kom jeg på potetriset og tenkte at jeg fikk da se om det var blitt til noe. Sjekk den avlinga da. Flotte faste poteter, så det er nok riktig at en potet kan gro hvor som helst. Selv i en binge med bare gress.

Jeg plantet også en klematis i sommer, en plante jeg aldri har fått til tidligere. Den var strantete og spinkel i hele sommer, men nå i slutten av oktober har den begynt å blomstre. Ikke store blomsten, men dog allikevel. Helt utrolig. Selv riddersporene blomstrer ennå. Merkelig vær vi har fått.

Ingen kommentarer: