lørdag 14. mars 2009

Nye strikkerier

Nå er jeg visst inne i begynnepånyeting-modus. Det er så mye mer moro å starte på noe nytt enn å gjøre ferdig det en allerede har på pinnene.
Her er bildet av jakken jeg har tenkt å strikke. Kjøpte garn i dag, lys mosegrønn alpakkasilke fra Drops. Er vel litt sprø som begynner på noe som ser så vanskelig ut som min engelske oppskrift nr. 2, men prøvelappen gikk jo relativt greit. Så jeg prøver, går det ikke så går det ikke. Mønsteret fant jeg i et nr. av Vogue.

Videre holder jeg på med en jakke til Marion. Den er også lys mosegrønn (det hadde jeg glemt når jeg kjøpte garn til min egen i dag), så nå står vi i stil. Her skal det hekles rundt kanten med hvitt litt pusete garn.
Mønster Drops nr. 13-6. Strikkes i Baby silk fra DSA



Og så har jeg begynt med en buksedress til Marion. Hun trenger det til høsten når hun skal begynne i barnehage. Den skal strikkes med fletter og er veldig pen, synes nå jeg da. Det beste med hele dressen er at den ikke har ermer. Det synes jeg er så kjedelig å strikke.
Mønster Drops nr. 17-3- Strikkes i Drops Merino.


Det blir spennende å se om Mekkekrampen kommer til Mjøsa-rundt. Da hadde jeg kanskje fått en ekstra dytt til å få ferdig ting.

Ønsker alle en fin helg


6 kommentarer:

Anonym sa...

OMG.. Du er er tøff dame :-)
Den jakken hadde ikke jeg turt å starte opp, hehe
Kjenner jeg "får hodeverk" bare av å se på den.... Hvordan klarer du å holde styr på alle de flettene???
Men en ting er iallfall sikkert; Får du denne jakken til, får du ei jakke som er megastilig :-)
Jeg bøyer meg i støvet for deg ;-) Du er jammen flink med pinner.

Anonym sa...

Oi, for en lekker jakke! Jeg tviler ikke et sekund på at du får den til! Jammen meg bra du ikke forventer slike strikkeferdigheter av din svigerdatter:)Jeg er bare så fornøyd med meg selv at har kommet i gang med forstykket på dressen til Marion;) Jeg regner med at jeg må tilkalle deg et par ganger om den noen gang skal bli ferdig;)
Gleder meg både til å se jakka og dressen. Nydelige farger!
Ha en fin lørdagskveld!

Anonym sa...

Den jakken ser ikke helt enkel ut nei, men du får det sikkert til, prøvelappen ser jo bra ut!

Mye annet flott du har laget også!

KATTEMORS KOSEKROK sa...

Så lekker den jakke ser ut til å være. Men denne får du til du fikk jo til den prøvelappen.

Kristine sa...

takk for koselig kommentar i bloggen min... så mye fint du lager. synes du er tøff som går på og lager denne genseren den var bare råkul. gleder meg til å se resultatet

Unknown sa...

Er enig i at det er mer spennende å begynne på et nytt prosjekt.. Her var mange fine ferdige prosjekter også, da. Ønsker deg ei trivelig håndarbeidsuke.