fredag 17. juli 2009

Cashmere sokk

Da har jeg atter en gang begitt meg ut i sokkegalskapen. Denne gang har jeg strikket en sokk i Cashmere garn. Det er jo egentlig galskap å strikke sokker i cashmere, men det var bare for å prøve ut garnet at jeg gjorde det. Garnet er helt vidunderlig å strikke av og for en herlig følelse det er å ha sokken på foten. Den veier kun 20 gram. Hvor slitesterke de er, gjenstår å se.
Mønsteret fant jeg hos Pillen. Hun la ut bilde av sokkene sine på skryteveggen på HB og var så vennlig at hun forklarte hvordan hun gjorde mønsteret. Den ble vel bare tilnærmet lik hennes tror jeg.
sokk 007 sokk 005
Jeg hadde kun garn til en sokk, men kommer til å kjøpe et nøste til slik at jeg får et par. Flinke meg. Garnet har jeg kjøpt hos Det Mjuke.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Fine sokker du har strikket.Veldig fint mønster i dem synes jeg.Ha en riktig fin Sommerdag vidre.Bodil

Rapunsel sa...

De er kjempefine!!
Vet du...? Jeg starta med akkurat samme mønsteret i går kveld. Jeg strikker med pinne 2,5 og lyst grått angoragarn.
Tenkte de skulle bli gave til min svigermor.
Litt galskap å bruke garnet til sokker men får gi henne beskjed om å sitte stille med de;)
Nesten så du må gjøre det samme... nattsokker,kanskje...?

M sa...

Kjempe fin sokk :)

KRØLLEMIKKEL sa...

Kjempefin sokk, klart du må strikke en til.
Fortsatt god sommer.

Tino sa...

Takk for hyggelig besøk.

Flott sokk, Cashmere høres helt fantastisk ut å strikke med. Litt luksus til sokker ja, men må være utrolig deilig å ha på. Synes absolutt du bør strikke en nr 2.

Ønsker deg en god sommer videre :)

Margrethe sa...

For en luksussokk. Den ser kjempedeilig ut!

Wenche/chawo sa...

Kjempefine sokker med flott mønster du har strikket.
Det ligger en utmerkelse i bloggen min til deg.

Strikkebesta sa...

Hei, kjekt å vere heime igjen og kunne ta seg tid til å sjå skikkeleg innom dei faste bloggane. Eg har sagt det før,og seier det igjen: Har du først begynt på lestestrikking, og oppdagar alle variantane du kan strikke, så blir du hekta. Veldig fin den i ekslusiv kashmere:)

sipusa sa...

mmm....jeg har også skumle planer om å prøve å strikke sokker av kasjmir, har nemlig to koner (cones) stående, så det er litt å ta av;-)

Og klart at du får til en til! Jeg skal heie på deg;-D