tirsdag 14. juli 2009

Mitt METAMORFOSE-skjørt

Så var skjørtet fra Feminin strikk ferdig. Det er strikket i Silketweed fra Drops og det gikk med 300 gr. på pinne 3,5 i størrelse L. Jeg valgte også å lage knyting i livet i stedet for strikk. Dette for å få en slankere livlinje, noe som trengs. Jeg droppet også heklinga mellom bordene, for garnet er helt pyton å hekle av. Jeg heklet bare en kant nederst for å stive opp kanten litt.

Jeg holdt på å gi opp mange ganger underveis. Garnet er tørt og rart å strikke av, som hyssing, men noe sa meg at det kanskje ble mykere etter vask. Og underet skjedde, før vask en rynkete, stiv og rar haug med strikketøy, noe som egentlig ikke lignet et skjørt, og etter vask et slankt, lett og elegant skjørt. Resultatet var bryet verdt faktisk. Lengden på skjørtet økte faktisk ca. 10 cm etter vask og det var også noe jeg håpet på.

skjørt 006 skjørt 010 skjørt 009

Nå gjenstår bare å få tak i et par thights til å ha under.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Kjempe fint skjørt du har strikket.Veldig fin blå farge.Skjørtet satt jo som støpt.Fint til deg.Ha en riktig god Sommerdag vidre.Bodil

Fjellrosa sa...

kjempeflott!!!! OG kjekt og se hvem jeg skal se etter på flyplassen;-))))

mayeliz sa...

Kjempelekkert - kunne ha hatt et slikt selv, hehe
Beundringsverdig at du "holder koken" nå i sommervarmen... jeg sliter litt med motivasjonen for tiden, selv om det strikkes "noen runder" hver dag :-))
Ha en fortsatt flott sommer - så kommer jeg vel sterkere tilbake til høsten :-o

Unknown sa...

Kjempefint og ntdelig farge:)

Bente sa...

Takk for sist!
Skjørtet ble superfint, jo!

Hege sa...

Skjørtet ditt ble nydelig. Flott farge!

Rapunsel sa...

Så lekkert skjørt!

Synnøve sa...

Så flott det skjørtet ble.