torsdag 24. september 2009

Kjole

Jeg har begynt på en kjole til meg selv. Oppskriften står i det nye Rauma heftet 094R og det er modell 094-1. Istedet for Rauma finull bruker jeg tynn alpakka fra DSA. Var redd for at finulla ville klø. Strikker str. 40 med ikke mindre enn 456 m på omg. Nå har jeg bare igjen 3 omg på mønsterborden og da blir det vanlig glattstrikking til livet med fellinger underveis, Det skal bli godt å få litt mindre masker på pinnen.

23.09 009

Fargen er renere lilla enn bildet viser.

14 kommentarer:

Et lite knips sa...

Oi så fint mønster. Gleder meg til å se kjolen ferdig.

Anonym sa...

Hei.Virkelig nydelig.Så fine farger og mønster.Skal bli kjekt å se når du blir ferdig.Jeg har brukt Finull mye det kan klø hvis du ikke har noe under..Passer kansje bedre til jakke og heklateppe eks...enn til kjole.Ha en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil...Nye Pc fungerer regner jeg med...

amylin sa...

Det var fine farger. Blir sikkert fin.

Strikkebesta sa...

Du er ikkje snau! Nydelege fargar og eit vakkert mønster. Lukke til med strikkinga, og eg ser fram til å få sjå den ferdige kjolen:)

Orlaug sa...

Oioi, litt av eit prosjekt........å strikke ein voksen kjole.
Imponert!!!

Hannes hage sa...

Så bra at du også lager ting til deg selv! Også kjole da, litt av et stort prosjekt, men sååå eksklusivt! Lekre farger du har valgt. Ønsker deg en god helg.

Hunnipunni sa...

For en nydelig kjole dette kommer til å bli !! Flotte farger. Gleder meg til å se den ferdig. Og gratulerer med ny pc !!! Det er deilig med et sånt bærbart vidunder tenker jeg ;) Jeg er i alle fall avhengig av min.
Den kattegenseren du har begynt på var kjempefin. Du finner sånne flotte mønster !! Ønsker deg en strålende helg !!!

Jorids BestemorBlogg. sa...

Gratulerer med ny pc,den var virkelig fin og så blank da:)
Veldig fine farger du har valgt til kjolen din,blir spennende og se den ferdig!
Ønsker deg ei God Helg!!
kKem fra Jorid!!

Tani sa...

Oj,så flink du er som strikker kjole.Det er jammen ikke dårlig!!Flotte farger du har valgt!Jeg er imponert over alt det fine du lager, du er så dyktig!Gleder meg til å se kjolen ferdig.God helg!Klem

Ellenstrikkedilla Hobbyblogg sa...

Hei!
Gratulerer emd ny Pc! Kjolen du har begynt er flott! Sikkert lurt å bruke alpakka til den. Er du med på alongen som går på Hobbyboden? Gleder meg til å se ferdige kjoler!
Fortsatt god helg!
Ellen

Rapunsel sa...

Fargene ser nydelige ut. Gleder meg til å se det ferdig!! Ha en god helg.

Bente sa...

Oi, så stilig! Og i lilla da, den blir sikkert kjempefin! Følger med her! :-)

Mayeliz sa...

Flott mønster og nydelige farger - Gleder meg til å se den ferdig :-)
Ha en flott kveld

LivM sa...

Denne kommer til å bli lekker. Lykke til med et flott arbeid!