søndag 8. november 2009

Rauma kjole - Plaggpaaplagg nr. 4

Endelig er kjolen min ferdig. Mønsteret er fra Rauma design 094R.

Jeg valgte å strikke den i tynn alpakka fra DSA og den strikkes på pinne nr.3

Det ble noen endringer på mønsteret da jeg ville ha den litt lenger. Derfor felte jeg skjørtet hver 7. omg istedet for hver 6. Jeg la opp i str. 40 men da jeg syntes den så veldig vid ut, felte jeg ned til str, 38. Det skulle jeg nok ikke ha gjort, for den ble i trangeste laget. Jeg valgte også å strikke ermene uten mønster. Dette fordi jeg strikket et halvt erme først etter feil oppskrift, og jeg orket ikke å strikke mønsteret en gang til. Har funnet ut at jeg ikke er så veldig glad i mønsterstrikk lenger. Liker bedre å strikke fletter. Det gikk med 500 garn totalt.

Alt i alt så blir nok dette en kjole til mitt eldste barnebarn. Tenker hun vil kle den bedre enn jeg gjør.

kjole 001 kjole 002 kjole 003 kjole 004

ABC Startsiden

25 kommentarer:

Lisbeth Bula sa...

Herlighet så lekker! Og for en figur og lekre bein som sto til kjolen! Ha en god søndag!

Anonym sa...

Hei Wigdis.Den ble kjempe fin.Den må du ha selv.Kjempe fin til deg.Nydelig lilla farger i den synes jeg.Ha en riktig fin Søndag og kos dere.Klem fra Bodil...Det var jo snilt av deg att du vil ji den bort så du ikke missforstår...

Husfruen sa...

Kan bare signere de to over meg, lekker lekker. Du kledde den velldig godt

Skrapkaka sa...

Den var kjempenydelig!! Og du passer jo kjempebra i den!

Ha en strålende søndag. Skal snuse meg gjennom bloggen din nå mens cupfinalen går på TV på full guffe:D

Mvh Annicen

Ruth sa...

Likar veldig godt den kjolen, du kledde den godt! :-)

Fjellrosa sa...

Den kjolen ble jo veldig lekker da!!!!!

mayeliz sa...

Men du var jo kjempeflott i den :-)
Flott farge og fasong til deg, den må du betenke deg om å gi bort, hehe
Jeg hadde beholdt den ;-)

Strikkebesta sa...

k du er som strikkar ein heil kjole! Heilt nydeleg er han, og modellen inni kjolen er også riktig flott! Såg jo deltajane i mønsteret då kjolen var i startgropa, og ante alt då at han kom ttil å bli fin:) Ei god strikkeveke til deg!

Epletreet sa...

Kjempefin kjole. Barnebarnet er heldig som har en bestemor som deg!

Hunnipunni sa...

Denne var jo kjempefin på deg !!! Forstår ikke helt hvor du mener den er trang. Synes både farge og fasong var flott på deg, så hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt den :) Jeg tror vi damer ofte ser litt vell kritisk på oss selv, og det må vi slutte med !!! Kjolen er flott og jeg tar hatten av for kjolestrikk på pinne 3.
Nå er helgen snart over så jeg ønsker deg en flott uke !!!

Hanne sa...

Et nydelig plagg! Den kler deg kjempegodt, så du kan trygt bruke den selv.
Ha ei flott uke!
Pludrehanneklem

Felisi sa...

Kjolen ble kjempelekker, og prøv ikke å si at du ikke kler den! Du må nok strikke en til deg selv også ;)

Liv Irene sa...

Kjempefin ble den og du kledde den!

Karius sa...

Hærli dame i rålækker kjole!
Ønske dæ goe fine daga, håpe
du har like flott høstvær som
oss i Trøndelag:-)

linda sa...

Den var virkelig lekker! Nydelige farger. Den burde du så absolutt beholde og bruke selv! Fin var du!

Elin sa...

Kjempeflott kjole! Den ble utrolig fin og er i nydelige farger. Mottakeren blir nok fornøyd med denne:-) Så mye fint du lager! Ha en flott uke!

Mottamo sa...

Hei Kjolen ble jo kjempelekker.Jeg syns du tar deg veldig godt ut i den.Du kan trykt være stolt av både kjolen og deg selv.Klem.

Tess sa...

Det var en fin kjole!
Jeg syns du var kjempeflott i den!
Og du kan godt bruke den selv.
Ha en fortsatt fin uke!

karna sa...

Den ble kjempefin og du kjempetøff i den.

Figgapia sa...

Lekker du var i den kjolen, den sitter jo som et skudd.
Skulle ønske jeg maktet strikke noe så stort til meg selv....

jannelea sa...

Super! Flott kjole og flott dame! Og heldig barnebarn!

Inspirerende!
Får meg til å huske på at jeg har et sånt prosjekt jeg også!

Ha en fin dag!
Smil fra jannelea

marita sa...

Så fin kjole du har strikka, syns den var utrolig flott!!

Pillen sa...

Kjempefin kjole!!

Rita sa...

For en nydelig kjole.

Anonym sa...

Hei
Syns du lager utrolig mye flott!! Kjolen her var rå lekker. har sett gjennom bloggen din og du e virkelig ei dykti dame =) God Helg!
Hilsen Irene