søndag 21. februar 2010

Odette vokser og må rekkes opp

Da har jeg kommet frem til ermestrikkingen. Er vel nå snart halvveis og det ser litt rart ut. Åpningen midt på erme er til halsen. Har aldri strikket på denne måten før, så monteringen skal bli spennende.




Dette bildet ble tatt etter 1.omg. hopp i går kveld. Jeg fortsatte å strikke mens jeg så på TV, glad og fornøyd. Det gikk jo veldig bra med meg. (ikke med sporten da). Da jeg skulle maske sammen på andre siden av halsen, kom jeg plutselig på at jeg kanskje skulle måle, og bra var det.
Halsen ble helt feil plassert selv om jeg fulgte mønsteret nøyaktig. Hadde jeg ikke blitt så opptatt av det som skjedde på TV, hadde jeg selvfølgelig målt underveis. Nå må jeg rekke opp igjen en hel kvelds strikking og det er skikkelig pytong. Heldigvis er garnet godt å strikke av.
Dette er faktisk andre gang jeg må rekke opp igjen pga at jeg har fulgt med mer på TV enn på det jeg strikker, så kanskje jeg er litt interessert i sport allikevel,.

Ha en flott søndag.

2 kommentarer:

Dorthe sa...

Føler med deg... Har gjort slike dumme ting jeg også og det er riktig pyton nå man må rekke opp. Det er virkelig et riktig fint mønster du har strikket. Håper du får en riktig fin strikke dag idag.. og at du ikke må rekke mere opp. Takker for så koselig kommentar på blogger osv:)

Grethe sa...

Lekker stikk, fram og til bake - og noen ganer like langt. Lykke til videre.