tirsdag 8. juni 2010

Forsommer

Det har vært travelt for meg den siste tiden og jeg har nesten ikke fått strikket.
I pinsen var jeg å besøkte hos min søster og svoger. De har et sommerhus ute ved kysten nesten nede ved Uddevalla og vi hadde en fantastisk helg med strålende sol. Den svenske kysten fra Strømstad og nedover er helt fantastisk med alle de koselig små fiskelandsbyene og den flotte skjærgården.
 sverige 021   sverige 015sverige 030
Det var også flott blomstring og noe jeg tror er mandelblomsttre, eller hva det nå heter, var alldeles praktfulle.
sverige 026  sverige 027
Min nyeste niese fikk selvfølgelig masse oppmerksomhet. Hun er noe av det skjønneste jeg har sett og veldig rolig.
sverige 040  sverige 006
xxxxxxx
Nå i helga var jeg i København sammen med min bror og svigerinne. Vi hadde laget en overraskelsestur for min svigerinnes søster og det eneste hun visste var at hun ble hentet ved 0400 fredag morgen. Da var det først champagne på terrassen og deretter tok vi toget fra Hamar til København og det var ganske behagelig. Jeg hadde ordnet meg med masse strikketøy, men det var ikke så mye jeg rakk å strikke.
Jeg simpelthen elsker København. Tror ikke jeg vet om bedre by og rusle rundt i. Denne gang hadde jeg funnet adressen til flere garnbutikker, for nå  skulle jeg shoppe garn. Fredag ettermiddag ruslet vi bare rundt for å se og så skulle vi handle på lørdag. Det vi ikke visste var at lørdag var Danmarks nasjonaldag, så alle butikkene var stengt, og det ble ikke noe garn på meg. Jeg fant noen bøker i en bokhandel da, som jeg rakk innom like før vi skulle dra på søndag. I stedet for shopping ble det masse sightseeing. Vi har innom Christiania og ruslet ellers København på kryss og tvers. Nå vet jeg iallfall hvor 3 garnbutikker ligger. Ikke dårlig bare det. Og selvfølgelig var vi på tivoli, noe som alltid er like moro.
xxxxxxxx

Vel hjemme igjen hadde valmuene åpnet seg. De er praktfulle og har spredd seg rundt i  hele hagen. Ikke har jeg hjerte til å ta de vekk heller.
valmue 002   valmue 001
Ønsker alle bloggvenner en fin uke.

2 kommentarer:

Karius sa...

Mange fine forsommeropplevelsa, nydli natur å flotte bilda!
Så søt en hund å hærlie blomster:-)

Anonym sa...

Hei.NYDELIGE bilder.Tusen takk for titten.Koselig tur du hadde.Hælle dussen for en nydelig vov.København fin by.Har vært dær en gang.Du får dra å besøke garn buttikene neste gang du er dær.Ha en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil.