onsdag 16. februar 2011

Vi katteelskere (12)

Ja, jeg mener mitt yngste barnebarn og jeg, vi elsker katter over alt kan det virke som. Det er ganske utrolig, men jeg tror veslesnuppa er beviset på at noen er født med en intens fasinasjon for katter. Helt fra hun begynte å være seg bevisst sine omgivelser, er det katter som har vært hennes store fryd.
Hun ligner sin bestemor i så måte.
Selvsagt måtte da bestemor strikke en kattegenser.
At den var kjapp å strikke, er å ta i litt for hardt. Jeg har brukt 1 1/2 år på denne, så det var bra jeg la opp i str. 4 år. Ble utrolig lei mønsteret og strikket feil mange ganger. Til slutt er den da blitt ferdig. Den er strikket i BabySilk og det gikk med 300 gr.



(Det er mulig jeg må gjøre den om litt i halsen, derfor har jeg ikke festet tråden der.)

Designer av genseren er Kari Haugen og oppskriften fant jeg i boka Norsk Strikkedesign.

21 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Suuuperfin!!

strikkefrua Elin sa...

Den er helt utrolig flott. Nydelig.
Og heter det ikke at den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Anita Tørmoen sa...

Kjempeflott genser:)

Unknown sa...

Kjempefin genser:)

Linda sa...

Stilig gensar.

linda sa...

Yes,- lekker! Den ble akkurat så fiiiin som jeg trodde. Tusen takk for at du orket å gjøre den ferdig!!! Jeg vet om ei lita jente som kommer til å bli super glad:)

Fiolkransen sa...

Søt genser! Koselig med kattemotiver:)

Birkus sa...

Det var en fantastisk flott genser!

Mayeliz sa...

Men så ble den utrolig flott da :-)
Tipper hun blir kjempefin i den. Ha en fin onsdagskveld :-))

Bodil sa...

Fantastisk flott gensar :)

Fru Helianthus annuus sa...

Så kjekt å lese om små katteentusiaster :) Godt hun har ei bestemor som kan strikke genser til henne :D

Monstermønster sa...

Imponerede jobb! Gratulerer med ferdig!

U9 sa...

Noe så nydelig har jeg sjelden sett. Skulle gjerne hatt en slik selv, men det blir det nok ikke noe av. Heldige veslefrøkna!

Brit sa...

Så flott en jakke! Skjønner at mønsteret var en utfordring, ja :)
En bra belønning at resultatet ble så fint.

Laila sa...

Heilt utrulig nydelig genser. Godt du holdt ut så lenge, slik at prinsessa fikk genser. Ser det er utrolig mykje arbeid, ja.

Eg elske også katter, og er nettopp blitt bestemor til ei tulle. Ho var fasienert av akvariet frå ho kunne festa blikket, og såg liksom ikkje kattane. Før forge månad! No er ho 4 mnd, og heilt i hundre når ho får ta på pusene. Heldigvis.

Anonym sa...

Hei.Kjempe nydelig genser.Nydelig mønster og farger.Katter er koselige.Ligger og koser seg på skinnfellen katta oss nå.Kaldt ut.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

wims sa...

Jeg er så imponert over denne genseren og dine ferdigheter. Knallfin dekker ikke halvparten av hvor fin den er. Herlig, herlig :O)

Sissel`s syglede sa...

WOW, denne var LEKKER!!!!!!!!!!!!!!

cetes sa...

Så kul genser! Katter er helt fantastiske!

skb sa...

Nydeleg genser.

Anonym sa...

Hei finnes den genseren med masse katter i voksen størrelse