onsdag 15. februar 2012

Vinterkjole med fletter

Selv om vinteren har vært mild her på indre østlandet, så fant jeg ut at jeg trengte en god og varm vinterkjole. Jeg hadde sett en oppskrift i Vogue Knitting Fall 2011 som jeg hadde veldig lyst på, og siden jeg hadde nesten en kilo med rosa Nepal fant jeg ut at jeg ville prøve. Garnet er altfor tykt i forhold til oppskriften, så jeg måtte gjøre en del endringer når det gjaldt økinger og fellinger. Siden kjolen er strikket top-down så er det en enkel sak å tilpasse, men det kreves masse prøvinger, det var det jeg glemte når jeg kom nedenfor livet. Jeg glemte nok alderstilleggene for skjørtdelen satt som et pølseskinn, så da var det bare å rekke opp og legge ut til den passet.
Kjolen er strikket på pinne 5 og det gikk med 750 gr. Mønsteret var enkelt og lettfattelig og kan absolutt anbefales.



Nå skal det bli godt å strikke på tynnere pinner igjen. Det blir fryktelig tungt etterhvert med et så stort plagg på pinne 5.

Så gjenstår det å ønske alle mine venner der ute i verdensveven en fortsatt fin vinter, la oss håpe våren kommer tidlig i år dere. Jeg lengter mot vår.

34 kommentarer:

wims sa...

Åååå, den ble knallfin!! For en herlig kjole. Tolmodighet og kjappepinner har du også. Passer deg pørfekt :O)

lena sa...

Så utrolig flott den ble!!!!! Elsker flettestrikk altså:)

Linda sa...

Flott kjole!

Menageriet sa...

Grymt snyggt!
Jag blir så avundsjuk! Du stickar så mycket fint och Du passar ju dessutom så bra i det Du stickar.
Själv har jag inte tålamod med så stora projekt.
Kan tänka att det blev tungt att hålla arbetet?
Tack för en fin och inspirerande blogg!
Ha en fin dag!

Unknown sa...

En deilig og flott kjole. :))

sissel sa...

Wow, så fin kjole. Den var bare helt rå på deg.

Unknown sa...

Så nydelig kjole:)

karna sa...

Så stilig!

Charlotte sa...

Så fin denne var! Du lager i grunnen bare fine ting ser jeg :)

Silje sa...

Den var helt nydelig. Og fargen kledde deg skikkelig godt.

Heidi sa...

Helt nydelig, og så flott farge!

Unknown sa...

Skikkelig lekker :-)

Kos med papir og saks sa...

nydelig kjole.

ha en flott uke

Grethe M sa...

vovvv den var lekker... flott og varm..

byLivA sa...

Wow! Den er bare helt fantastisk flott! Lekker farge :-)

Jane sa...

Wow! Jeg er målløs, denne her var jo bare knallfin!! Og alderstillegg eller ikke, du ser helt smashing ut :)

linda sa...

Lekker, lekker, lekker!!! Den satt som et skudd. Fin dame:)

Ruth sa...

Jeg begriper fortsatt ikke hvordan du klarer strikke så store plagg. Og like lekkert blir det hver eneste gang. Det er rett og slett dårlig gjort. Dessuten syns jeg du skal slutte med å være så forbaska slank! Det er usolidarisk rett og slett. Det burde være en lov mot slanke og elegante kvinner over 40 år.

safransax sa...

Superflott kjole du har strikket ;) Nydelig farge og jeg regner med den er god og varm ,)

Lise sa...

Så fin kjole! Ha ei kreativ helg! :)

LisaM sa...

Så utrolig fin kjole!! Og i en nyyydelig farge!! Fy søren så flink du er!!!

Ønsker deg en flott helg☺

Hunnipunni sa...

Bare å ta av seg hatten , legge seg på kne og tilbe ;) Denne er rett og slett dritlekker !!! Du er utrolig flink Wigdis. Skulle ønske jeg kunne brukt noe sånt, men stappa pølse er ikke like pent . hihihihi.
Håper du har en flott helg :)
Klem

Fjellrosa sa...

du er bare så utrolig flink , den passet deg utrollig bra!!!

Lilledesign sa...

Lekker var den og den nydelige fargen:)

Helle sa...

Kjempefin kjole. Synes det ofte kan være krevende å tilpasse fra en garn kvalitet til en annen, men synes du har klart det veldig bra.

Surrehue sa...

Nydelig kjole !

Miriam sa...

den var veldig flott og passet veldig godt til deg

Fru Keilegavlen sa...

Knallfin!! Og den satt jo heilt perfekt!!

Anita Tørmoen sa...

Så lekker kjole - både fargen og mønsteret:)

Hanne sa...

Nyyyydelig kjole, kjempe lekker :D

irenesol sa...

Så utrolig fin den ble Wigdis. Og du kler den helt supert! Nå er det ikke lenge til vi sees i Bergen! Gleder meg til masse inspirasjon fra deg.

Klem, Irene :)

Mona sa...

Den var utrolig lekker!

Tani sa...

Hei, Wigdis!! beklager fraværet... Nydelig kjole, du er og blir en reser.. God uke videre! Klem Tanja

May M sa...

Denne ble virkelig lekker :-)