mandag 18. juni 2012

Genseren Elfe

Denne genseren falt jeg for med en gang jeg så oppskriften og det er det visst mange som har gjort. Det ble startet en along inne på den norske Wollmeise-siden på Ravelry og vi er ganske mange som strikker den.
Den er strikket i Wollmeise 100% i fargen Paul og Grünfink, og jeg har strikket på pinne 3. Måtte ta noen ekstra økninge på overdelen for at ermene ikke skulle bli for korte, men ellers har jeg stort sett fulgt mønsteret. Det var veldig artig å strikke top-down på denne måten og det åpner opp for mange nye prosjekter. Garnforbruk 255 gr, så det holder med 1 hespe av hver farge.


11 kommentarer:

Mona sa...

Den var kjempefin! Du lager virkelig mye flott, ser alle de flotte plaggene til deg selv i nydelig garn :)

Linda sa...

Kjempe fin!

Annika sa...

Åh vilken fin blogg jag hittade här då.. har kollat runt lite på allt vackert du gjort och blev lite nyfiken på din cupcake-kjole... finns mönstret nånstans eller är det ditt eget... ser kul ut att sticka... Annika

Jane sa...

Ferdig alt?? Jeg har jo ikke rukket å begynne en gang!!
Den grønnfargen var fiiin!
Og toppen er i grunn helt deg, og den sitter som ett skudd. :)

Smarie sa...

Den var kjempelekker :-)

Unknown sa...

Skikkelig stilig og farger til å bli glad av :-)

linda sa...

Lekker! Nydelige farger. Her snakker vi sommer:) Fin, fin:)

sissel sa...

Råtøff, og helt herlige farger. Nesten så jeg får lyst på en slik jeg også.

Helle sa...

Skjønner nå at jeg må lære meg å strikke etter "top-down" metoden. genseren din ble kjempefin. Så spennende garn du har brukt.

Har vurdert å melde meg på strikkekafeer, problemet er at jeg aldri får dem med meg før det er for sent. Mulig en god oppskrift kan være løsningen?

Anonym sa...

Thea og Jonas synes den fargerike genseren var kjempe fin! :)) Flink er du!

strikkemor sa...

Nydelig !! Jeg ble klokere ang garnmengde av titten jeg tok hos deg , masse fint på bloggen din :)