mandag 16. juli 2012

Driftwood nr. 2

Jeg måtte bare prøve å strikke en Driftwood til veslejenta også. Siden jeg ikke hadde noe mønster, ble det ganske mange prøvinger underveis, men jeg fikk det da til. Jeg hadde tenkt å skrive ned oppskriften, men etter første omg så gikk jeg i surr og ga opp det prosjektet. Denne er også strikket i meis på pinne 3 og det gikk med 177 gr garn.




                                                                                                                  

Litt graving etter mark måtte til, det er utrolig hvor fasinerende mark er for disse småtassene. Vi fant masse mark i dag og selv om de ikke var så store så var det moro likevel.












Litt sjokoladekake smakte godt etter arbeidsøkta. Er vi ikke fine i like gensere. Jeg må si at dette absolutt er min favorittgenser. Wollmeisegarnet er herlig å bruke om sommeren, for selv om det er ren ull så er ikke for varmt til den norske sommeren iallfall.








Håper dere alle har en fin sommer til tross for regn og dårlig vær. I august kommer nok solen skal dere se og da skal jeg på campingtur med veslefrøkna. Det blir moro det, men da har jeg bestilt fint vær.

18 kommentarer:

Linda sa...

Fine driftwoddar de har begge to. Ha ein god sommar og me håpar på sol.

Bundingen sa...

Kjempefin genser i nydelig rosafarge og hvit! Koselig å ha like gensere.
Ja, det været, det været. I dag har det vært delvis sol og vind, et perfekt vær for husvask og lufting. Gleder meg til å legge meg i et grønnsåpevaska soverom i kveld. Det lukter bare så godt av tømmerveggene...

Ha en fin mandagskveld!

Inger sa...

Så fine dere er i like gensere :) Får mer og mer lyst til å strikke eg en sånn jeg også

Fortsatt god sommer!

Silje sin blogg sa...

For en nydelig genser;) morsomt med like gensere på dere da;)

LindaE sa...

Oj oj, for nokre fine genserar og damer:-) God sommar!

linda sa...

Genseren er kjempe fin! Hun var så fornøyd, så:) Den blir så klart med på teltturen:)

Smarie sa...

Nyydelige gensere til både små og store :-))

touchofvanilla sa...

Både frøkna og bestemor var kjempefin i nye genere:) Så koselig med like gensere:)

Ha en fin sommer:)

Bente`s Hobbyrom sa...

Så herlige gensere til herlige jenter :O) Håper dere får flott vær på campingturen i august .

Helle sa...

Så koselig med like gensere for bestemor og go-jenta.

Jeg er ferdig med min ferie i August, så jeg håper inderlig at det kommer litt varme før den tid.

Ruth sa...

Så fine dere ble. Og så var dere sp SOMMERLIGE!
Men mark altså! Det er ganske merkelig egentlig, jeg syns slanger er allrighte dyr, men jeg får fnatt hvis jeg kommer borti en metemark. Jeg vet ikke helt hva den skulle gjøre meg, men jeg tar ingen sjanser.

Ha en super uke videre.

Grete sa...

Flotte gensere. Dere er riktig så fine begge to :)

LisaM sa...

Så koselig Wigdis, og så fine dere er:)
Håper virkelig dere får fint vær når skal på camping:)

Jorunn S. sa...

Nydelige gensere på nydelige jenter!

Jane sa...

Så fin den ble. Den og :-)
Og så koselig bilde av dere sammen.

Anonym sa...

Søte søte lillesøsteren min!! :)


Thea

Hanne sa...

Kjempefine gensere til liten og stor!
Pludrehanneklem

strikkemor sa...

Så nydelig Driftwood til veslejenta du har strikket :)