onsdag 23. januar 2013

Fjord rose

I romjula meldte jeg meg inn i Hobbybokklubben for å få kjøpt boka Eventyrstrikk. Som velkomstgave valgte  jeg bøkene Norsk Småstrikk og Norsk strikk, for jeg tenkte at disse ville sikkert min svigerdatter sette pris på. Skal si jeg ble overrasket da jeg fikk bøkene, for det var faktisk mye fint i de. Denne halsen var en av tingene jeg falt for og som jeg ville strikke, og den står i Norsk Småstrikk.
Jeg har i ettertid oppdaget at dette også er et Drops-mønster nr. 131-40.


Den er strikket i tynn alpakka, den mørke grå er Drops alpakka, men resten er alpakka fra DSA. Jeg synes den er så mye bedre. Det gikk med hele 119 gr så det gjorde ikke så stort innhugg i lageret mitt, men 119 gr strikket er 119 gr borte. Strikket på pinne 2,5 og 3. Jeg strikket ribbehalsen øverst en del cm lengre enn oppskriften slik at jeg kunne brette den ned.

4 kommentarer:

Barwitzki sa...

Ah Wigdis, denne halsen er kjempeflott. Tynn pinner det bruker
tid sin!! Mange takk for tipp med Drops design. Drops har fin pulsvanter
også... det er bare 60 masker ;-)
Jeg elsker disse norsk mønster.
Ha en hyggelig kveld og Stor klem
Viola.

LisaM sa...

Så fin hals Wigdis!
Er det ikke artig når strikkebøker overrasker?? Gleder meg å se hva mer du tryller frem fra de bøkene;)

Buksa i innlegget under var også fin, herlig å bruke rester og frøkna fikk ei deilig varm og fin ullbukse☺

Klem

Vibbedille sa...

Lekker den ble, og i tynn alpakka er den nok et eventyr å ha på seg ;))

KOS deg Wigdis og ha ei flott uke videre ;)

Klem Vibbedille;))

Ina sa...

Denne var kjempefin! Godt å få brukt opp litt rester :) Enig med deg at DSA alpakka er MYE bedre enn Drops sin, som er stiv og kløete i forhold.

Ha en fin uke fortsatt.