søndag 24. februar 2013

Sjalet Alexandra

Tenk at jeg har klart å strikke et trekantsjal helt på egenhånd og helt uten hjelp. Jeg hadde vel ikke klart det hvis ikke oppskriften hadde vært så tydelig og med chart både for venstre og høyre side. Sjalet heter Alexandra og jeg har strikket det i Angoraull fra Nøstebarn, et herlig garn. Dette ble et digert sjal, men jeg brukte allikevel kun 110 gr garn.


Den gamle  PC'n min takket for seg på mandag, så da var det bare å hive seg rundt og skaffe en ny. Det er ikke bare bare å få ny PC og tro den kan brukes tvert. Ting tar tid og det tar også tid å lære seg å bruke et nytt verktøy, men nå ser det ut til at det meste er på plass. Det er bare eposten som ikke fungerer helt som den skal enda, men jeg fant en nødløsning der også slik at jeg nå iallfall kan lese epostene som kommer inn. Det siste jeg har gjort var å få installert skriver slik at jeg får skrive ut det jeg trenger. Hadde egentlig tenkt meg en tur ut i dag siden det er slikt strålende vær, men de fleste var opptatt med sine egne ting, så da ble det heller dataløsninger og installering av skriver. Jeg må si jeg blir ganske stolt hver gang jeg klarer å løse et dataproblem på egenhånd.


16 kommentarer:

Bundingen sa...

Nydelig sjal! Jeg er i gang med mitt aller første, og det ser ut til å gå bra.
Gratulerer med ny PC! Alltid kjekt å skaffe seg nytt utstyr selv om det følger litt hodebry med.

Ha en fortsatt fin søndag!

Klem fra Ingunn

Silje sa...

Herreminhatt for et nydelig sjal! Og så lett og mykt som det må være, så er det vel perfekt nå som våren er i anmarsj.
Gratulerer med ny pc, hva gjør man vel uten pc i disse dager?

Ha en nydelig søndag videre.

Barwitzki sa...

Det er en skjønn part din nytt skjerf.
Herlich striket Wigdis.
Gratulerer med ny pc også! Min bærbar PC er kjøpt ende i fjor også. Gammel pc var ti år og kaputt.
En fin sønda videre.
Klem fra Viola

Birgitte sa...

Så utrolig flott sjal! Dette kan du være stolt over ja :)

Helle sa...

Nydelig sjal! For en som ikke har kommet seg igjennom sitt første sjal ennå er jeg stum av beundring over det som for meg ser ut som et svært omfattende arbeid. Nydelig mønster, så jeg håper det blir brukt.

Bodil sa...

Fantastisk flott sjal :)

linda sa...

Vakkert! Du er bare så utrolig flink, altså:)

LisaM sa...

Kjempefint sjal Wigdis!:)
Ja, er det ikke en herlig følelse å fikse et dataproblem helt selv!!?;)

Rigmor sa...

Det sjalet er så vakkert, måtte bare kjøpe oppskriften jeg også !

Lisbeths Verden sa...

Nydelig skal dette ,hilsen Beth

Petronella sa...

Vakkert vakkert :-)

Nitus sa...

Dette sjalet ble helt nydelig og valget av garn ser helt perfekt ut.
Jeg er ferdig med mitt men har igjen å blokke det ut.

Takk for at du likte puten min.
Ha en fin dag.

strikkedilla sa...

Så nydelig sjal du har strikket.

Anonym sa...

Βе сautіouѕ with wаshing
soda аnԁ usе gloveѕ as it іs extrеmely alkаline.
Тhe ρublican οгԁегеd Dаisу, his barmaid, to ρrоѵide some celebratoгy mixed drinκs.
The lanԁfill еxtended thе spоt ѕo it сan be chosen to eѕtаbliѕh
оn.

Feel freе to surf to my weblog old stone oven

Anonym sa...

Chiсago pizzа is usually meаty (some variants сome stuffеd wіth сheeses and mеat
lаyеrs) аnd it is eaten ωith a knife аnd fοrk.
This annuаl plant can be grown in an contаiner, and will yield between 1-2 cuρs
of fresh basil. Ϲover pizza with the sausagе, bаcon аnd
scrambled eggs.

Ηere is my page pizza pan akron

Bente`s Hobbyrom sa...

Så lekkert sjal du har laget , imponerende :) Gratulerer så mye med ny PC , jeg trenger snart en ny jeg også men gruer veldig for jeg hater å sette meg inn i nye datating og duppedingser hihi :) Klem fra Bente.