onsdag 28. august 2013

Frem fra glemselen

I dag skulle jeg lete etter litt garn, og så at nederst i skapet lå det fortsatt noen poser med gammelt uferdig strikketøy. Jeg bestemte meg for at nå skulle det kastes og dro det frem, og hva finner jeg innerst i skapet. Jo, denne jakka som det bare mangler å feste noen tråder samt å sy i knapper. Den hadde jeg helt glemt og det er ikke noe rart, for den er styggammel. Jeg husker at jeg tok den frem for mange år siden for å strikke stolper og montere ermene, da var det allerede mange år siden jeg strikket den. Jeg fikk ikke tak i samme garn til stolpene, mener å huske at det ikke var så rent hvitt som jakka. Det er vel derfor den bare ble slengt i skrothaugen.
Da jeg finner den frem nå så er faktisk det hvite gulnet såpass at jeg ser ikke forskjell lenger. Så gammel er den :)


Nå er den iallfall vasket og så får jeg ta meg bryet med å feste tråder og sy i knapper. Tror aldri jeg kommer til å bruke den, men det er en annen sak. Jeg husker heller ikke hva slags garn jeg har brukt, men jeg synes faktisk mønsteret er veldig pent, så det hadde jeg ønsket at jeg hadde gjemt på.

Hva har vi ikke innerst i våre skuffer og skap dere :)) Nå er det iallfall tomt med eldgamle prosjekter her hos meg.

9 kommentarer:

Sølvis blog sa...

Ligner veldig på noe Ellinor Flor-aktig. Jeg fikk en lignende jakke i julegave i 1987, den ble sendt på freetext sist vår.

Jane sa...

Kofta er jo nyyyydelig! Så moro!!

Sonja sa...

Nydelig jakke!
Du finner sikkert noen som vil bruke den. :)

Barwitzki sa...

Herlig mønsteret og snart ferdig.
Jeg elsker kofta ;-)
Ha en fine uke. Vi har regn tre dager. Etterpå skal kommer sommeren igjen.
Klem fra Viola.

mimouna sa...

Fin jakke, bra at den endelig blir ferdig da. Sikkert noen som vil ha den hvis du ikke vil bruke den selv.

Utrolig hva man finner når man rydder innerst i skapet! Tror jeg også har noen veldig vellagrete UFO-er der...

Hanne sa...

Kjempeflott jakke - du må passe på at den havner hos noen som flytter inn i den! Jeg syns også den minner om Ellinor Flors stil.
Ønsker deg god helg :-)
Pludrehanneklem

Med kjæleik til livet sa...

Slike har eg og strikka - mange av ;)
Og noen hadde tilogmed skjørt på selv - kanonfine - håper d ikkje kaster den men finner noen som vil bruke den

Nyt dagen monikasmil

Trollmora sa...

Skulle ønske jeg hadde mønsteret på den der kofta altså. Dette er vel Ellinor Flor? Nydelig!

Trollmora sa...

Skulle ønske jeg hadde mønsteret på den der kofta altså. Dette er vel Ellinor Flor? Nydelig!