søndag 15. september 2013

Color Block genser

Fårikål er godt dere og så så mett som en blir av det, stønn :) Jeg har hatt familien til middag i dag og det er som alltid veldig koselig. Fårikål i kjelen og fyr på peisen, det kan aldri bli feil.

Endelig fikk jeg prøvd Color Block genseren på veslenuppa også, jeg har vært litt spent på hvordan størrelsen ble, men det viste seg at den passet perfekt. Den er strikket top-down i Rowan felted tweed, forøvrig et nydelig garn å strikke med, og på pinne 4 så det går ganske kjapt. Totalt garnforbruk er hele 156 gr., og den er strikket i str. 8 år.




Dette var også et  mønster som viser seg å være moro og strikke, og samtidig veldig godt skrevet.  Det er også hun som designet Lady Bulle, som jeg har strikket et par av. Kan virkelig anbefale denne designeren.

Resten av dagen skal jeg kose meg med Sinnasauer, jeg holder på med to stk. En genser og ei jakke. Her er den som skal bli genser.


Ønsker dere alle en fin søndagskveld :)

8 kommentarer:

Bundingen sa...

Nydelig jente i lekker genser! Den satt jo som et skudd. Ser ut til at sinnasaugenseren blir fin også.
Vi har også hatt fårikål i dag. Kjempegod middag.

Ønsker deg ei fin uke!

Klem

LisaM sa...

Flott genser på ei skikkelig go'jente:)
Fårikål hørtes godt ut! Lenge siden jeg har smakt det....

Ønsker deg en fin, ny strikkeuke:)
Klem

Arielle sa...

Så nydelig barnebarn og genser hun har på seg.
Sinnasaugenseren blir flott.
Ja ikke sant fårekål er godt.

Jane sa...

Nydelig som alltid Wigdis. Og barnebarnet er jo bare helt utrolig søt ;) Så moro at hun er så begeistret for alt du strikker, man SER at hun er kry :)
Ha en fin uke Wigdis, så sees vi snart :) Klem

Barwitzki sa...

Sinnasauer det blir deilig.
Søt jentegenseren og herlig garnet
er Rowan felted tweed. Fin bilder.
tusen takk Wigdis.
Ha en herlig uke.
Stor klem fra Viola.

Strikketine sa...

Flott jente og fin genser også!

Jeg har noe rowan felted tweed liggende som jeg ikke har fått noe "tenning" på enda... ;-)

Men sinnasauer har jeg sparket i gang også! Fine farger i din!

Guri sa...

Kjempefin barnegenser!
Frister med fårikål; men det må være litt surt vær, gjerne regn og vind. Men det får vi sikkert snart :)

ANNEPÅLANDET sa...

Fin! Har lyst på en sånn genser selv jeg. Og garnet liker jeg veldig godt.
God helg!