søndag 27. september 2015

Jakke

Jakke til nesteldste barnebarn er overlevert, og selv om oppskriften var utrolig teit, så ble jentene veldig fornøyd og det er hovedsaken.


Den er strikket i samme garn som den forrige jeg blogget så jeg skriver ikke noe mere opplysninger om den her. Jeg er bare så uendelig glad for at jeg klarte å få de ferdig.

Nå har jeg begynt på jakke nr 3, for klart at 8-åringen må ha lik jakke som sine søstre, men der lager jeg mønster selv.

Jeg må jo også vise frem garnet jeg har fått spunnet av hundeull, har helt glemt å gjøre det.  Det er nydelig å strikke av og blir deilig mykt.



8 kommentarer:

mimouna sa...

Flott jakke, men kjedelig med dårlige oppskrifter. Det spiser opp mye av strikkegleden. Kjekt å se at jentene ble fornøyde i alle fall. :)

Hundeullen så deilig og myk ut! Holdt på å si "pusete", men det ble visst helt feil, hihi.

Barwitzki sa...

Jakken er veldig fint og herlige glede for eier :-))) Jeg har ferdig min første kofte,
naturlig jeg strikkte en enkel modell, men jeg hadde første ganger klippe :-))
Interessant var hundeullen, fantastisk myk.
Sender deg hjertelige hilsen, kjære Wigdis. Ha en riktig god høst med fint været.
Klem fra Viola

Stine sa...

Dårlige mønstre er det dessverre mange av, men jakken ser kjempe fin ut :) Alle gode ting er tre lykke til med neste strikk :)

Knutine sa...

Herlig,praktisk godjakke.Tenker hun er fornøyd :-)

Strikkern sa...

Nydelig jakke du har strikket. Dine barnebarn er heldige som får så mye flotte plagg av deg:-)

Det hundegarnet høres godt og varmt ut. Gleder meg til bilder av både votter og genser;-)

Xhantippe sa...

Utrolig flott jakke! Likte fargen og formen. Kjenner jeg er litt misunnelig. Ha en riktig god helg videre.

Gunn Kristin sa...

Nydelig jakke i en herlig farge.

Tebasile sa...

Flott jakke men kjedelig å strikke etter klønete mønster.
Spennende med garn fra hunden, tenker det er nydelig