torsdag 10. september 2015

Jakker til barnebarna

Endelig er disse marerittjakkene ferdige. En så klønete oppskrift er det lenge siden jeg har vært borti, men siden jentene selv plukket ut oppskriften, så valgte jeg å fullføre de. Det er ikke så ofte de ønsker seg noe strikket, så da er det moro når det først skjer.


Her er link til oppskriften. Jakkene er strikket i Alpakka Ull fra Sandnes og det gikk med 426 gr. Jeg har også strikket en i mørk grå men den er ikke overlevert enda. Nå har jeg bare igjen å strikke ei jakke til den nest yngste jenta, men der har jeg funnet ei skikkelig oppskrift (hvis jeg bare finner den igjen) og ganske lik denne jakka her. Det er jo veldig viktig for en 8-åring å være lik sine to eldre søstre.

Til slutt et magebilde, der ligger mitt oldebarn og koser seg :)


7 kommentarer:

LisaM sa...

Jakken ser jo veldig fin ut da, men huff så kjedelig det er når oppskriften er håpløs!
Men fin farge og fin mage♡

Wenche sa...

Veldig fin jakke, men kjedelig med oppskrift som ikke funker.

Nydelig farge på jakken. Koselig bilde med barnebarn, oldebarn i magen og Pepsi som overvåker det hele.

Siddis back home sa...

Jakken ble flott, men du, så irriterende med håpløst mønster! Ha en herlig lørdag!

linda sa...

Så fin jakken ble, og nydelig farge:) Gleder meg til å se de to andre jakkene, også:)
Flott modell med fine magen:) gleder meg til å treffe den nye verdensborgeren:)!!!

Bundingen sa...

Kjempefin jakke som garantert blir mye brukt! Jeg har en kjøpe-jakke som ligner, og den har jeg hatt i flere ti-år. Ble ikke kasta ved årets skaprydding heller.

Fortsatt god søndag fra Ingunn

AnnetteK sa...

Nydelig jakke. Men kjedelig med mønsteret.
Spennende med oldebarn da :)

Ha en fin uke!

Hilde sa...

Jakken ble kjempefin. Hater klønete oppskrifter, men så bra at resultatet ble så flott da:-)