torsdag 17. desember 2015

Sokker i lange baner,

iallfall til meg å være som bruker ett år på å få ferdig et par. De hvite har jeg faktisk brukt 9 mndr på å få ferdig, så nå synes jeg at jeg har vært flink som har tatt sokk nr 2 på de andre parene straks den første var ferdig. Sokk nr 2 på de blå måtte jeg ta med en gang mens jeg husket hva jeg hadde gjort, for der var det en del jeg ikke skjønte av mønsteret og måtte gjøre min egen vri.



De hvite sokkene er fra boka Sokker av Bitta Mikkelborg og heter Merediths vår. De er strikket i Fabel og veier 61 gram.



De blå sokkene var veldig moro å strikke og oppskriften fant jeg på Ravelry. Disse er strikket i Wollmeise i fargen Taube og de veier 109 gr. Nå tror jeg at jeg skal strikke opp en del av meisene mine slik at jeg har et sokkelager for det er et nydelig garn til sokker.

Så fikk jeg plutselig et julegaveønske fra nest yngste barnebarn og da måtte det jo bare bli nissesokker på henne til jul. Disse er strikket i Smart, det er vel ikke det mest holdbare sokkegarnet men oppskriften var på Karisma og det fikk jeg ikke tak i sånn i farten, men de vokser jo så fort på beina at de er vel snart for små uansett.

6 kommentarer:

Birgitte sa...

Så fine og forseggjorte sokker! Så delikat med hullstrikk og fletter :) Paret med nisser var veldig sjarmerende :)
Her har det blitt et par herresokker etter at julegavene var i boks. Rett og slett bare fordi jeg hadde lyst til å bruke opp litt restegarn, jeg har så mye pt5.. :) De får havne i gaveskuffen til neste år.

mimouna sa...

Så fine sokker! De to første var jo helt nydelige, og artig med nissesokker. Gøy når de små "bestiller" noe strikket. :)

Else sa...

Fine sokker du har strikket

linda sa...

Så fine sokker! Super kult med nissesokker. Ps! Tror mammaen til det nest yngste barnebarnet ditt også ønsker seg sokker til jul;)

Bundingen sa...

For noen fine sokker! Rene kunstverka, jo! Karisma egner seg ikke til sokker selv om det er mange fine oppskrifter med det garnet. Men til barne-sokker gjør det ingen ting, for de blir sjelden utslitte før de er for små. Riktig fine nisse-sokker!

Klem

Inger sa...

Herlighet for noen flotte sokker!
Nå fikk jeg lyst til å strike sokker igjen, jeg også :)

Ønsker deg et godt nytt strikkeår!